REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
RCS ELEKTRONIK
§1
Postanowienia ogólne
1. Sklep internetowy [dalej "Sklep"] prowadzi
sprzedaż detaliczną za pośrednictwem Internetu, na podstawie niniejszego
Regulaminu [dalej "Regulamin"].
2. Właścicielem Sklepu jest: RCS ELEKTRONIK Czesław Szczlina
z siedzibą: Warszawa ul. Wolumen 53/44
NIP: 553-000-48-47
REGON: 070083394
Zaświadczenie: Wpis do ewidencji gospodarczej, wydanej
przez: Burmistrz Miasta w Żywcu
tel.
+48.22.835-55-22, adres email: sklep@rcs-elektronik.com.pl
3. Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży
zawieranej z Klientem.
4. Warunkiem zawarcia umowy sprzedaży jest akceptacja
Regulaminu przez Klienta.
5. Ceny podane w Sklepie są cenami netto (po dodaniu
produktu do koszyka doliczany jest podatek VAT).
6. Towary dostępne w Sklepie są wolne od wad fizycznych i
prawnych.
§2
Zamówienia
1. Zamówienia można składać w następujący sposób:
•poprzez formularz dostępny na stronie internetowej Sklepu
•emailem na adres dostępny na stronie internetowej Sklepu
2. Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie przez
Klienta danych pozwalających na weryfikację Klienta i odbiorcy towaru. Sklep
potwierdza przyjęcie zamówienia emailem lub telefonicznie. Sklep ma prawo
odmówić przyjęcia zamówienia, w przypadku, gdy zamówienie budzi uzasadnione
wątpliwości co do prawdziwości i rzetelności podanych danych.
3. Dla stron wiążące są informacje zawarte na stronie
internetowej Sklepu przy kupowanym towarze w momencie złożenia zamówienia, w
szczególności: cena, charakterystyka towaru, jego cechy, elementy wchodzące w
skład zestawu, termin i sposób dostawy. W przypadku niejasności w opisie towaru
lub braku dodatkowych danych technicznych, klient ma prawo zwrócić się do
sklepu o dodatkowe informacje poprzez email lub formularz kontaktowy dostępny w
zakładce Kontakt.
4. Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sklepu
nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Klient składając zamówienie
składa ofertę zakupu określonego towaru. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi z
chwilą potwierdzenia Zamówienia przez Klienta poprzez kliknięcie w link
potwierdzający w mailu przysłanym Klientowi przez Sklep.
5. Klient w zamówieniu musi określić typ dokumenty sprzedaży
który chce otrzymać (Faktura/Paragon), jeśli tego nie uczyni, sprzedający
wystawia domyślnie paragon jako dokument sprzedaży. W przypadku pomyłki ze
strony zamawiającego, możliwe jest wystawienie faktury VAT po odesłaniu do
sprzedającego - oryginału paragonu fiskalnego na swój koszt.
6. Dokument sprzedaży należy bezwzględnie zachować w
przypadku późniejszych reklamacji.
§3
Płatności
1. Klient ma do wyboru wyłącznie formy płatności określone w
zakładce Formy płatności.
2. Ceny przesyłek określone są w cenniku dostaw i obowiązują
wyłacznie na terytorium RP.
3. Warunkiem wydania towaru jest zapłata za towar i
przesyłkę.
4. Zakupiony towar wysyłamy zawsze w jednej paczce/liście,
wyjątek stanowi sytuacja gdy waga lub gabaryt przewyższa określone parametry. W
takim przypadku zawsze Sprzedający kontaktuje się z kupującym w celu ustalenia
dodatkowych warunków dostawy.
§4
Wysyłka towaru
1. Zamówiony towar Sklep wysyła za pośrednictwem firm
wysyłkowych (np. Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej) lub udostępnia do
odbioru przez klienta w siedzibie firmy. Formę wysyłki określa klient,
wybierając ją z dostępnej listy w ostatnim etapie zamówienia. Z aktualną listą
dostępnych form dostawy, klient może zapoznać się w zakładce Koszty dostawy.
Jeśli adres dostawy podany w zamówieniu nie obejmuje terytorium RP, stosowany
jest aktualny cennik wybranej firmy wysyłkowej (powiększonym o podatek Vat).
2. W przypadku płatności za pomocą karty płatniczej, termin
realizacji zamówienia jest liczony od chwili pozytywnej autoryzacji transakcji.
Przy odbiorze zamówienia w siedzibie firmie nie ma możliwości zapłaty kartą
płatniczą/kredytową.
3. W przypadku płatności elektronicznych na konto bankowe,
termin wysyłki wydłuża się o okres pomiędzy złożeniem zamówienia, a datą
zaksięgowania należności na rachunku bankowym Sklepu. Wybierając płatność
zwykłym przelewem bankowym, płatność ta winna być dokonana w ciągu 3 dni
roboczych od daty złożenia zamówienia (numer konta bakowego podany jest w
wiadomości email po zakupie oraz na stronie kontakt).
4. Klient ma obowiązek sprawdzenia przesyłki w obecności
kuriera pod względem uszkodzeń mechanicznych. Jeśli takowe wystąpiły,
sporządzany jest protokół, który stanowi podstawę późniejszej reklamacji wobec
firmy dostarczającej zamówienie.
§5
Reklamacje
1. Kupujący może składać Sprzedawcy reklamacje dotyczące
zawartej Umowy:
- telefonicznie (dotyczy drobnych pomyłek przy pakowaniu)
- pod adresem Email: sklep@rcs-elektronik.com.pl
- formie pisemnej na adres Sprzedawcy.
Poprawnie złożona reklamacja powinna zawierać co najmniej:
- imię, nazwisko, adres, adres e-mail Kupującego,
- datę zawarcia Umowy stanowiącej podstawę reklamacji,
- numer konta bankowego na który zostanie dokonany zwrot
kosztów odsłania towaru
- przedmiot reklamacji, ze wskazaniem żądania Kupującego,
- wszelkie okoliczności uzasadniające reklamację.
Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają
uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedający zwraca się do
składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
2. W przypadku niezgodności towaru z umową, Klient powinien
odesłać reklamowany towar do Sklepu (na koszt Sklepu - wybierając najtańszy
sposób dostawy oferowany przez sklep), wraz z opisem niezgodności w formie
pisemnej (wzór pisma dostępny w zakładce Reklamacje i zwroty).
3. Sklep ustosunkowuje się do reklamacji Klienta w terminie
14 dni roboczych od momentu zwrotu towaru wraz z opisem niezgodności. Odpowiedź
na reklamację wysyłana jest na podany przez Kupującego adres e-mail bądź na
adres poczty tradycyjnej.
4. Gdy realizacja uzasadnionej reklamacji wiąże się z
wysłaniem Klientowi nowego towaru bądź usunięcia niezgodności, koszty dostaw
ponosi Sklep. Zwrot poniesionych przez klienta kosztów dostawy reklamowanych
towarów, zwracany jest na rachunek bankowy podany w piśmie reklamacyjnym.
4. Indywidualne ustawienia komputera i monitora Klienta
powodujące błędne lub zniekształcone wyświetlanie informacji o towarach (np.
kolorów), nie mogą być podstawą reklamacji.
§6
Prawo odstąpienia od umowy
1. Na podstawie Ustawy o ochronie niektórych praw
konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt
niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (z późniejszymi zmianami), oraz
nowelizacją z dnia 30 maja 2014 (Dz.U. 2014 poz. 827) Klient ma prawo
odstąpienia od umowy bez podawania jakiejkolwiek przyczyny.
2. Prawo odstąpienia od umowy jest skuteczne jeżeli Klient
złoży Sklepowi, w terminie 14 dni od odbioru towaru oświadczenie o odstąpieniu
od umowy w formie pisemnej.
3. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy (oświadczenie to
należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
dostępny jest pod adresem:
http://www.rcs-elektronik.com.pl/pdf/odstapienie_od_umowy_rcs_elektronik.pdf
4. Klient zwraca towar do Sklepu w terminie 14 dni od złożenia
oświadczenia o odstąpieniu od umowy, koszt dostawy do sklepu ponosi kupujący.
5. W ciągu 3 dni roboczych od otrzymania przesyłki, Sklep
sprawdzi stan przekazanego produktu.
6. W terminie 7 dni od sprawdzenia towaru Sklep zwraca
Klientowi zapłaconą kwotę. Klient powinien wskazać numer rachunku bankowego, na
jaki ma zostać przelana zwracana kwota. W przypadku płatności kartą płatniczą
zwrot środków zostanie wykonany na kartę.
6. Prawo odstąpienia nie przysługuje Klientowi w przypadkach
określonych w ustawie, o której mowa w ust. 1 powyżej.
§7
Ochrona prywatności
1. Składając zamówienie Klient wyraża zgodę na przetwarzanie
jego danych osobowych wyłącznie w celu realizacji zamówienia.
2. Klient może również wyrazić odrębną zgodę na otrzymywanie
od Sklepu materiałów reklamowo - promocyjnych, w tym biuletynu handlowego.
3. Klient ma prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz
ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania oraz sprzeciwu wobec
ich przetwarzania.
4. Po zakończeniu sprzedaży państwa dane nie są już
przetwarzane ani przekazywane innym podmiotom, zgodnie z ustawą o ochronie
danych osobowych:
Dz.U. 1997 Nr 133 poz. 883 z dnia 29 siernia 1997r. z
późniejszymi zmianami, (Strona sejmu - tekst jednolity) .
§8
Własność intelektualna
Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek materiałów
publikowanych na stronie internetowej Sklepu (w tym zdjęć i opisów towarów) bez
pisemnej zgody Sklepu. Zamieszczone w sklepie: nazwy firm , znaki towarowe oraz
dokumentacja techniczna zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym
jednocześnie respektując prawa ich prawowitych właścicieli.
§9
Wejście w życie i zmiany Regulaminu
1. Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie
internetowej Sklepu.
2. Niniejszy Regulamin może zostać zmieniony zgodnie z
aktualnie obowiązującym prawem RP.
3. Zmiany Regulaminu zostaną opublikowane na stronie Sklepu.
4. Informacja o zmianach Regulaminu zostanie przesłana
Klientowi na adres email wskazany w zamówieniu.
5. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie po upływie 14 dni od
dnia ich publikacji w sposób określony w ust. 3.
6. Sklep uznaje, iż Klient zaakceptował zmiany regulaminu,
jeśli nie wypowiedział umowy do końca upływu okresu wskazanego w ust. 5.
7. Sprawy nie ujęte w regulaminie sklepu regulują
odpowiednie ustawy, a w szczególności:
Ustawa o Prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827) z dnia 30 maja 2014 roku.
8. Klient będący konsumentem ma możliwość skorzystania z
pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed
Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji
Handlowej w Warszawie. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur
rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl ,
w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”.